Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy dětství v próze Martiny Drijverové
Najmanová, Kamila ; Pechová, Drahoslava (vedoucí práce) ; Stejskalová, Anna (oponent)
Resumé Ve své práci se soustředím na náměty, typologii postav, zahrnující podobu vypravěče, a obraz prostředí ve vybraných prózách Martiny Drijverové. Jedná se o knihy Táta k příštím Vánocům, Táta pro radost i pro zlost, Táta nemá smutky rád, Sísa Kyselá, Sísa Kyselá a ušmudlaný rytíř, Zajíc a sovy, Nekonečné prázdniny a Domov pro Marťany. V první části se věnuji stručnému životopisu a bibliografii autorky. Dále také charakterizuji žánr příběhové prózy ze života dětí a zabývám se i tím, jaké postavení v tomto žánru mezi ostatními českými autorkami Martina Drijverová zaujímá. V hlavní části se zabývám nejprve náměty, které autorka ve svých prózách zpracovala - dítě a neúplná rodina, outsider, dětské přátelství a dítě s handicapem, které jsou pro dnešní děti stále aktuální. Dále se věnuji typologii postav, která je nejrozsáhlejší částí mé práce. Kromě charakteristiky protagonistů jednotlivých knih zahrnuji do této části i podobu vypravěče. Ve vyprávění dívčích hrdinek použila autorka ich-formu, pomocí níž vyjádřila jejich myšlenky a pocity. Pro příběhy chlapců zvolila Drijverová er- formu. Autorskou vypravěčskou perspektivu v nich střídá s perspektivou hlavního hrdiny, která umožňuje čtenářům nahlédnout do fantazie a myšlenek protagonistů. Postavy autorka vykresluje pomocí vnější i vnitřní charakteristiky....
Využití tradičních a netradičních výtvarných technik v mateřské škole
DOLEJŠOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření dětí předškolního věku v mateřské škole s využitím tradičních a netradičních výtvarných technik. V teoretické části je popsán vývoj dětského výtvarného projevu od 3 do 6 let. Dále je vysvětlen význam tvořivosti pro dítě v předškolním věku a uvedené možnosti využití recyklovatelných materiálů ve výtvarných činnostech. Praktickou část tvoří sborník námětů k jednotlivým ročním obdobím, doplněný metodickými postupy a fotodokumentací. Náměty jsou zaměřeny pro děti, učitelele i rodiče.
Výuková podpora pro učitele Praktických činností na 1. stupni ZŠ
KOHOUTOVÁ, Eva
Diplomová práce se zaměřuje na učitele Pracovních činností a slouží jako praktická podpora. V práci jsou rozepsány důležité kapitoly Rámcového vzdělávacího programu, které souvisí s tímto tématem. V další části rozvijí pohled na tvořivost ať z pohledu žáka nebo učitele. Poslední částí teoretické části je vhled do badatelsky orientované výuky. V praktické části je vybráno deset výukových námětů, z nichž je pět námětů odučených v praxi a k těmto pěti námětů bylo vytvořeno pět video návodů. Odučené náměty byly otestovány a následně vyhodnocena jejich vhodnost.
Animovaný film na prvním stupni ZŠ
Žaloudková, Radka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
a klíčová slova ŽALOUDKOVÁ, R.: Animovaný film na 1. stupni ZŠ. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 124 s. (Přílohy: DVD s animovanými filmy žáků 1. stupně ZŠ, fotodokumentace) Diplomová práce je zaměřená na tvorbu animovaných filmů s žáky 1. stupně ZŠ a má charakter průzkumné sondy. Prostředkem zkoumání je dotazníkové šetření, na jehož podkladě jsou následně vypracovány přípravy na hodiny výtvarné výchovy. Přípravy jsou zrealizované, reflektované a zdokumentované. Výsledkem a přínosem práce je a) didaktický materiál usnadňující zařadit tvorbu animovaných filmů do výuky b) dětské animované filmy, které potvrzují propojení výtvarné tvorby a filmové/audiovizuální výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA: Animovaný film, 1. stupeň ZŠ, stop-motion animace, animační techniky, umění a kultura, filmová/audiovizuální výchova, náměty, přípravy na hodiny VV, didaktika, tvorba
Problémy dětství v próze Martiny Drijverové
Najmanová, Kamila ; Pechová, Drahoslava (vedoucí práce) ; Stejskalová, Anna (oponent)
Resumé Ve své práci se soustředím na náměty, typologii postav, zahrnující podobu vypravěče, a obraz prostředí ve vybraných prózách Martiny Drijverové. Jedná se o knihy Táta k příštím Vánocům, Táta pro radost i pro zlost, Táta nemá smutky rád, Sísa Kyselá, Sísa Kyselá a ušmudlaný rytíř, Zajíc a sovy, Nekonečné prázdniny a Domov pro Marťany. V první části se věnuji stručnému životopisu a bibliografii autorky. Dále také charakterizuji žánr příběhové prózy ze života dětí a zabývám se i tím, jaké postavení v tomto žánru mezi ostatními českými autorkami Martina Drijverová zaujímá. V hlavní části se zabývám nejprve náměty, které autorka ve svých prózách zpracovala - dítě a neúplná rodina, outsider, dětské přátelství a dítě s handicapem, které jsou pro dnešní děti stále aktuální. Dále se věnuji typologii postav, která je nejrozsáhlejší částí mé práce. Kromě charakteristiky protagonistů jednotlivých knih zahrnuji do této části i podobu vypravěče. Ve vyprávění dívčích hrdinek použila autorka ich-formu, pomocí níž vyjádřila jejich myšlenky a pocity. Pro příběhy chlapců zvolila Drijverová er- formu. Autorskou vypravěčskou perspektivu v nich střídá s perspektivou hlavního hrdiny, která umožňuje čtenářům nahlédnout do fantazie a myšlenek protagonistů. Postavy autorka vykresluje pomocí vnější i vnitřní charakteristiky....
Využití ročních slavností k výtvarnému tvoření dětí v mateřské škole s prvky waldorfské pedagogiky
CVACHOVÁ, Alena
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné tvoření dětí předškolního věku v mateřské škole s prvky waldorfské pedagogiky, konkrétně na práce inspirované ročními slavnostmi. V teoretické části jsou popsány obecné znaky waldorfské pedagogiky a obecný vývoj dětského výtvarného projevu od 3 do 6 let. Praktická část je obrazovým průvodcem slavností během celého roku s náměty a metodickými postupy pro výtvarné tvoření dětí, učitelek i rodičů.
Larp - kreativní trávení volného času
JÍROVÁ, Lucie
Práce se zabývá poměrně známou volnočasovou aktivitou LARP. Na začátku se práce zabývá volným časem. Poté práce pokračuje vysvětlením, co je to LARP a čím se zabývá. Dále práce definuje pojem kreativita a inspirace, protože tyto pojmy jsou nedílnou součástí zvoleného tématu práce. Na tyto pojmy navazuje pojednání o kostýmu a hraní rolí, které je nedílnou součástí prací zvolené aktivity. Práce pokračuje kapitolou o schopnostech a dovednostech, které se při hraní LARPu rozvíjí a které si hráč osvojuje. Tyto schopnosti a dovednosti se dále využijí nejen při hraní LARPu, ale i v běžném životě. V praktické části práce navrhuje náměty a návody na kreativní využití volného času. Náměty a návody, které jsou v práci zvoleny se týkají LARPu. Výrobky v práci prezentované jsou částí vybavení, které by podle autora na LARPu nemělo chybět.
Využití netradičních technik kresby ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
PUDILOVÁ, Lucie
Jak již vyplývá z názvu mé diplomové práce ? Využití netradičních technik kresby ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy ? dotýkám se problematiky současné situace v oblasti kresby na 1. stupni ZŠ a nabízím možné alternativy. Práce obsahuje dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část se snaží seznámit čtenáře s kresbou, jejími proměnami v průběhu dějin a velmi úzkým vztahem mezi kresebným médiem a tématem. Praktická část je zaměřena metodickým směrem a pokouším se zde nastínit své tvůrčí impulzy ? přináším vlastní souboru lekcí, který by mohl sloužit jako inspirační zdroj učitelům na 1. stupni ZŠ. Součástí diplomové práce jsou výtvarné projevy dětí získané během několika realizací a praktických využití mnou navrženého souboru lekcí ve vybrané třídě.
HRA - jako nástroj poznání a rozvoje předškolního dítěte
PALEČKOVÁ, Jiřina
V bakalářské práci se zabývám herní činností a jejím vývojem, charakteristikou, podstatou a významem v předškolním vzdělávání. Věnuji se rozličnému dělení her a optimálnímu vytváření podmínek pro hru. Neméně důležitou součástí her jsou také různorodé hračky a další herní vybavení. Sleduji hru dítěte ze dvou hledisek. Jednak jako poznávací činnost dítěte, to znamená, co hra přináší a v čem osobnost dítěte rozvíjí. Zároveň se zabývám možnostmi, které hra poskytuje učitelce pro to, aby dítě hlouběji poznala a lépe mu porozuměla. Zajímám se o to, co znamená pojem volná hra nebo hra jako investice lásky či jak lze využít hru v pedagogické diagnostice a terapii. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, která zahrnuje zhodnocení výsledků zkoumání dětské hry. Formou pozorování porovnávám, jak si hrají děti v heterogenně složené skupině a děti věkově rozdělené. Jakých hraček nejčastěji využívají a zda při kolektivní hře dokáží pochopit a přijmout pravidla a respektovat se navzájem, jakým způsobem zase řeší konfliktní situace. Všímám si, zda si hrají izolovaně nebo mají potřebu hrát si s ostatními, komunikovat s nimi, prosadit se či zda jsou při hře pasivní a podvolují se nápadům ostatních, nechají se ovládat. Další výzkum formou dotazníků pro učitelky i rodiče zjišťuje, jak si děti hrají doma ve volném čase a jak na hru jako takovou pohlíží nejen učitelky, ale i samotní rodiče a uvědomují-li si její přirozenost a samoúčelnost i její terapeutický význam.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.